להלן חוברת תרגול לחסרי ידע - להכרה עם הכלי ובסוף החוברת מספר משימות , לחצו כאן לחוברת הלימוד והתרגול הראשוני
קישור לשיתוף חלקי המשחק לחצו כאן
במשימת המשחק הזו , נכיר ונלמד איך ליצור אנימציות ,ובכלל מה זה אנימציה . ניצור אנמציות שונות ומשונות מתוך רכיבי הסקראץ ומעבר
קישור לשיתוף חלקי המשחק לחצו כאן
במשימה זו נלמד כיצד ליצור אנמציה משלנו , נבחר בדמות ללא אנמציה וניצור לה אנמציות , העלו את כל הדמויות המוצגות בתמונה אל הבמה שלכם , וצרו לכל דמות מספר תלבושות לפחות 5 תלבושות שונות , כך שייצרו את האפקט של תנועה , ואז הפעילו לכל דמות לעולמים את "החלף תלבושת" עם השהייה של 0.4 שניות
קישור לשיתוף חלקי המשחק לחצו כאן
במשימה זו נלמד כיצד להזיז את החתול בעזרת התנועה במקלדת של מקשי החצים .
כך שמקש חץ שמאל יזיז את החתול שמאל , וחץ ימינה יזיז את החתול ימינה , וחץ למעלה יזיז את החתול למעלה וגם כך חץ למטה יזיז את החתול למטה .
בשלב השני של המשימה , ניצור רקעים שונים , שיהיו סוג של מבוכים , עם כניסה ויציאה , ונפעיל את המשחק כך שהחתול יעבור בין המכשולים ליציאה (כרגע החתול יוכל לעבור גם דרך המכשול)
קישור לשיתוף חלקי המשחק לחצו כאן
במשימה זו נלמד כיצד ניתן להוסיף דמויות מגוגל תמונות , ולמחוק את הרקע של התמונה כדי ליצור דמות .
הנה מספר דמויות שנלקחו מהרשת האינטרנט ולאחר מכן מחקנו להם את הרקע בעזרת התוכנה בקישור כאן
קישור לשיתוף חלקי המשחק לחצו כאן
במשחק משימה זו , ג'ימי הילד ילך ממש הליכה לכוון החץ שנבחר בו , וגם ידע לעמוד ולהסתובב
קישור לשיתוף חלקי המשחק לחצו כאן
במשחק זה עלינו ליצור שלושה עטלפים שנעים באופן אקראי על המסך , ותפוח שמונח בתחתית הבמה בצד שמאל , ברקע יהיה כתוב נקודת התחלה וסוף . עליכם להניע את התפוח בעזרת מקשי החצים מההתחלה אל הסוף מבלי שהעטלפים יגעו בכם ויאכלו אתכם . שימו לב שלמשחק זה יש הפעם גם מוסיקת רקע שמנוגנת לכל אורך המשחק . והתנועה של התפוח משמיעה צליל של אכילה . במשחק זה עדיין אנו לא בודקים מצד של התנגשות בין עטלף לתפוח .
קישור לשיתוף חלקי המשחק לחצו כאן
במשחק זה אתם החייזר עם הראש המשונן , עליכם לנוע עם מקשי החצים ולפוצץ את הבלונים במהירות הכי גבוהה שלכם . בתחילת המשחק תושמע מוסיקת רקע לעולמים , ותוכלו להניע את החייזר לפי מקשי החצים לכל הכיוונים , כל בלון הוא אובייקט /דמות , והפעם ברגע שהחיזר יגע בבלון הבלון יתפוצץ (הסתרה) ויושמע צליל הפיצוץ .
קישור לשיתוף חלקי המשחק לחצו כאן
במשחק זה ניצור מבוך ברקע הבמה ,ניצור כמה תלבושות של הרקע במבוכים שונים , ואז ננסה להזיז את הכדור בתוך המבוך עד ליציאה מבלי לגעת בחומות עד לדמות , בשלב הבא ניצור מצב שלא נוכל לעבור דרך הקירות כעת זה לא השלב .
קישור לשיתוף חלקי המשחק לחצו כאן
משימת מספרים אקראים , במשימה זו צרו משחק שבו דוב ילדה וחתול משחקים בתחרות ריצה , כאשר המחשב מגריל כל פעם מי יתקדם 4 צעדים מי שמגיע ראשון מנצח , אתם הצופים יכולים להמר בתחילת המשחק מי מבין שלושתם ינצחו .
קישור לשיתוף חלקי המשחק לחצו כאן
במשחק זה ניצור מבוך וכדור שנע באופן אקראי במסך , כאשר כל שחקן בוחר חיפושית , החיפושית בצד ימין בעלת המספר 2 והחיפושית השמאלית בעלת המספר 1 , זו השמאלית נעה בעזרת מקשי החצים , והימנית בעזרת מקשי המקלדת wasd .
מי שמגיע לכדור ראשון הוא המנצח , כל נגיעה באדום אומרת איי וזה מפחית מהניקוד שלכם
קישור לשיתוף חלקי המשחק לחצו כאן
במשימה זו ניצור כפתורים שונים אשר יעבירו "מסר לדמויות שונות" חתול , דוב , חיפושית ,ועטלף .
יהיה לנו כפתור - העלם חתול , וכפתור הצג חתול
יהיה לנו כפתור הגדל דוב והקטן דוב
יהיה לנו כפתור חיפושית נעה למקום אקראי
וכפתור עטלף יגדל ויקטן ושוב יגדל ויקטן כך 10 פעמים
קישור לשיתוף חלקי המשחק לחצו כאן
במשימה זו כדורים נופלים באופן אקראי מהשמיים אל הארץ , עליכם בעזרת הכד לתפוס אותם , כל כדור שאתם תופסים מוסיף לכם נקודה , וכל כדור שאתם מפספסים (ונוגע בקו האש (האדום)) אתם מאבדים נקודה .
נסו לשכלל את המשחק , כך :
א. שיעשה זאת עם כמה סוכריות בצבעים שונים
ב. כאשר מקבלים 5 נקודות עוברים שלב בו הסוכריות נופלות מהר יותר והכד קטן יותר
ג. לציין את מספר השלב .
קישור לשיתוף חלקי המשחק לחצו כאן
במשחק זה המחשב מגריל מספר בין 0 לבין 100 , כאשר לוחצים על כפתור הירוק למטה מצד ימין . כל פעם שלוחצים על הכפתור מספר אחר מוגרל .
לידו כפתור אפור שלחיצה עליו מאפשרת לשחקן לנחש את המספר שהמחשב הגריל , לאחר בחירת המספר , תתקבל הודעה האם צדקתם , או המספר שרשמתם גדול ממספר המחשב , או קטן ממספר המחשב .
למעלה שני כפתורים , כפתור אחד שמציג מה המחשב הגריל (טוב בשלב הבדיקות שלנו )
ופתור שמאלי שמסתיר את המספר שהמחשב בחר כך שנדרש לנחשו .
מי שמסיים מוזמן להוסיף
א. שהמחשב יציג כמה ניסיונות היה עד למציאת התשובה
ב. להוסיף קולות ומוסיקה לניצחון , וטעות .
קישור לשיתוף חלקי המשחק לחצו כאן
במשימה זו תוכלו לראות ולגלות כיצד , במשחקים שונים של שאלות ותשובות ניתן לשלב במשחק הרבה שאלות עם תשובות שונות , ושהמחשב יבדוק ויגיב בהתאם לתשובה (נכונה או לא נכונה ) .
בפתרון המוצע כאן אנו משתמשים במשתנה שנקרא רשימה (שהיא מערך של איברים ) , למשתנה זה יש כמו טבלה , שבה שתי עמודות , עמודה מספרית של מספר העמודה , ועמודה שהיא כל דבר שנרצה , במקרה של שאלות ותשובות נניח שם את התשובה הנכונה . כך שלמשל לשאלה מספר 5 התשובה תהיה נגיד ג , ולשאלה מספר 7 התשובה תהיה א , וכו .
בעזרת הרשימה ניתן לבצע המון /בלי סוף שאלות .
במשחק כאן אנו משתמשים בבחירת השאלה בצורה אקראית כך שאפילו אנו לא נדע מה תהיה השאלה הבאה , ומה התשובה הנכונה לה .
שיפור הקוד - ניקוד גבוהה
א. נסו ליצור במקום א ב ג ד , שיהיו ציורים במקום אותיות והחליפו את מיקומם בכל שאלה . (סדר אקראי)
ב. צרו אנימציות להצלחה ולכישלון יותר נחמדות
ג. הוסיפו צלילים לתשובה נכונה או לא נכונה (אפשר אפילו הקול שלכם)
קישור לשיתוף חלקי המשחק לחצו כאן
במשחק מחשב זה ישנה מכונית שבה אתם נוהגים שמאלה וימינה , עליכם לאחר לחיצה על מקש כפתור התחל , המכונית תנוע ותזהרו שאתם נוסעים אם המכונית כי על הכביש לפעמים עוברים חיות כמו הפיל , אם תפגעו בו יכאב לפיל והוא יצעק , נסו לנהוג מבלי לדרוס את הפיל .
משימה : התבוננו במכונית (השחקן שלכם) מה אתם יכולים להגיד שקורה , אילו אשליות אופטיות אתם מזהים במשחק , שיוצרים את החוויה של הנהיגה ?
א. הכנסו למשחק , והוסיפו דברים נוספים שחוצים את הכביש כמו חיה אחרת , או משהו אחר
ב. הוסיפו יהלומים על הכביש , שבכל פעם שהמכונית נוגעת ביהלום אז השחקן מקבל נקודה נוספת . כמו כן הוסיפו ניקוד למשחק .
ג. ברגע שהרמזור הופך לירוק , העלימו אותו ובתחילת המשחק הציגו אותו . הוסיפו גם כיתוב , עצור , מוכנים לנסיעה , וצאו לדרך כדמות נפרדת טקסט .
קישור לשיתוף חלקי המשחק לחצו כאן
במשימה זו עליכם ליצור את החתול מקפץ מעל המדרגות אל הפרס שהוא הכוכב , לפני כן וודאו כי החתול יכול לנוע לצדדים בעזרת מקשי החצים , וכאשר השחקן לוחץ על המקש הארוך במקלדת או מקש אחר שתבחרו , החתול יקפוץ ויפול בחזרה , כאשר אם הוא נופל על המדרגה הוא עוצר על המדרגה , אחרת הוא ממשיך ליפול . ואם הוא נפל על האדום (האש ) הוא יאמר איי לא הצלחתי .
אתם יכולים פשוט ללחוץ על הקישור המצורף לגשת אל הסקראץ ולהעתיק אליכם את כל המשחק בשלב הזה ולהמשיך מכאן , את הקפיצה אתם מוזמנים להתייעץ עם חברים , להשתמש ביוטיוב , או אפילו בצט גי פי טי או כלי AI אחרים שנוחים לכם . יש הרבה חומר ברשת איך לעשות זאת .
למתקדמים :
1. ברגע שהחתול נוגע בכוכב תעבירו תלבושת של הרקע , ואת החתול לנקודת ההתחלה , והכוכב מיקמו אותו במיקום המתאים לפי השלב (בכל שלב במיקום אחר)
2. צרו ניקוד על כל כוכב שאתם מצליחים להגיע אליו
3. הגבילו את המשחק ל3 פסילות